moneysteps

Alla inlägg den 24 september 2013

Av V L - 24 september 2013 17:41

Åkte till Älvsbyn idag, frostade av frysen och fixade lite annat innan vinteruppehållet. Det var kallt där, bara +4, så nu känns det att kappsäsongen här uppe är slut för i år.

Hann hem och ge grånosarna sin tid också. Piaster o Mark fick följa ut i skogen på en hinderpromenad, det är bra för våra "gamla" ben. Blir lite annorlunda promenad jämfört med asfalt. Dessutom gillar de nya ställen.

Dingo o Pund fick springa på åkern, det är lättare att hålla koll på Dingo där. Han kan tappa bort oss när han följer med, tror att han börjar höra och se sämre. När han inte är fokuserad på var jag är så kan han söka mig på fel håll och finns jag inte där då börjar han springa bort från mig, hjälper inte att jag ropar. Brukar då skicka Pund att hämta honom, det funkar riktigt bra.

Pion, som löper nu, fick en koppelpromenad ett par km. Hon blir 15 år nästa månad, ser att åldern börjar ta ut sin rätt, är inte lika smidig längre, märks mest när hon ska komma igång efter vila. Men för sin ålder är hon riktigt pigg, ser t ex inte bendarr efter motion som brukar vara vanligt i den åldern. Gillar att springa kortare repor också. Tänderna är inte de bästa, men vi jobbar med tandborste och tandstensskrapa så gott det går.

Tandvården är ju inte så populärt hos våra hundar, men ett nödvändigt ont. Det som förvånar mig är att det är så olika på hundarna hur mycket tandsten de får. Vissa har ingenting och vissa får mycket mellan tandstensskrapningarna. Mark, som blir 10 år om ett par veckor, har aldrig haft tandsten i hela sitt liv. Tur det för han blir näst intill våldsam om tandstensskrapan kommer i närheten av hans mun. Tandborsten däremot fixar han.

Dagens lyckobilder:

           

Ovido - Quiz & Flashcards