moneysteps

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av V L - 11 juli 2012 12:32

Efter flera veckors planering, arbete och övrigt som hör en tvådagarstävling till så känns det fridfullt i sinnet nu när dessa dagar har genomförts och, vad jag vet, alla tävlande var mer än nöjda med arrangemanget. Vi är inte så många medlemmar i sällskapet, så det blir många arbetsuppgifter för de som engagerar sig. I år hade vi hyfsat bra väder, en av förutsättningarna för en lyckad tävling.

Lördag kördes semifinaler/poänglopp för whipparna, det regnade till och ifrån under tävlingen, så publiken var inte många denna dag, vilket innebar mindre aktivitet i spelet och cafeterian. Det är endast whippar och saluki som vi fått dispens för att tävla två dagar i rad. Nu blev det inga salukilopp i år, tyvärr finns det för tillfället endast en tävlande saluki i de norra sällskapen.

På söndag kördes finaler för whipparna och dessutom tre lopp med greyhounds. Totalt nio lopp, så himla kul! Denna dag var det strålande väder, lite för varmt med hundkappögon sett, men för publiken som hittat ut till banan blev det en fin dag. Personalen i spelet och cafeterian hade betydligt mer att göra denna dag, vilket resulterade i ett bra bidrag till klubbkassan.

Resultat och filmer från whippetloppen finns på http://whippetkapp.cybersite.se/startsida.html


Nästa tävling för våra hundar blir i Skellefteå nu på lördag, men det är endast jag och Dong som åker dit. Blev endast tre whippar som startar denna gång. Våra andra stannar hemma med husse, laddar och packar inför SM. Göran åker neråt i början av nästa vecka, Koruna och Birr är anmälda, så om de kommer med ska de representera NHK på SM 2012. Koruna har nog bra klassning för att få starta, med Birr är det mer osäkert.

På söndag är det både styrelsemöte och träning på Kanis, så hela den dagen är fullbokad. Från måndag jobbar jag tio dagar i streck, så någon SM-resa för min del blir det inte.


Förkylt är det i huset också. Förra veckan var Göran jättedålig, med feber och allt annat som hör influensa till, nu har jag drabbats av samma elände, så jag stannar hemma från jobbet några dar. Tabletter och vila bör göra så det går över/blir bättre innan lördag, då måste jag vara i bättre form om jag ska fixa att starta ångloket Dong.



Ovido - Quiz & Flashcards