moneysteps

Alla inlägg under februari 2018

Av V L - 20 februari 2018 09:44

Har i många år prenumererat på bingolotto till förmån för klubben, men vinsterna har varit sparsamma, någon ny lott eller 100 kr har det blivit då och då. 

De kommer månadsvis i ett brev och tanken är att när söndagarna kommer kolla på TV och spela mina lotter, men det är sällan jag kommer ihåg det. Så det blir oftast att kolla ev vinst i efterhand.

Nu har jag kollat de sista 7 st och som vanligt var det nitlotter allihopa, inte ett dugg förvånad blir jag. Så nu får det vara nog med detta. Känns som ett klokt beslut.

 

Av V L - 8 februari 2018 10:18

... men detta var väl inte min tanke när jag satte ut fågelmaten.

   

Ha en bra dag alla!

Av V L - 6 februari 2018 21:44

Nu har det varit mellan -20 -30 grader i flera dagar. För varje dag som går med den kylan så känns det kallt inne också. Väggar och sånt blir så utkylt och våra fönster är inte så nymodiga. Kaminen i köket är vi enormt glada åt, den värmer så skönt på dagarna. Tur att det finns ved så det räcker och blir över till nästa vinter också.

Ser på vad väderprofeterna säger, det ska bli varmare framåt helgen, mycket välkommet. Tänker på alla småfåglar och andra djur som måste klara sig ute i kylan. Och dessutom är det massor av snö så för vissa är det svårt att finna mat, t ex renar som ska gräva sig ner till marken för att hitta något ätbart.

Ha det gott i vinterkylan!

Skapa flashcards